برای محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم روش‌های مختلفی وجود دارند. محاسبه با کمک فرمول، جدول وزن پروفیل‌های آلومینیومی، و ابزارهای آنلاین سه روش رایج برای این کار هستند. در این مقاله اختصاصی از «آلومیناژ» هر یک از این روش‌ها را مرور کرده و به معرفی یکی از بهترین سایت‌های محاسبه وزن پروفیل‌های آلومینیوم خواهیم پرداخت. البته شما می‌توانید با مراجعه به صفحات فروش محصولات آلومیناژ و بررسی مشخصات محصولات،‌ به سادگی وزن بسیاری از پروفیل‌های مد نظرتان را مشاهده کنید. همچنین در هر زمانی که نیاز به محاسبه وزن و استعلام قیمت پروفیل‌های آلومینیومی داشتید کافیست با کارشناسان و مهندسان آلومیناژ تماس بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

وزن هر متر یا هر شاخه شش متری پروفیل آلومینیومی

چرا دانستن وزن هر متر پروفیل آلومینیوم مهم است؟

به دلایل متعددی مهم است که در هنگام خریداری پروفیل آلومینیومی، برآورد مناسبی از وزن هر متر یا هر شاخه شش متری پروفیل آلومینیومی داشته باشید. از جمله اینکه:

  • قیمت پروفیل آلومینیوم معمولاً بر اساس وزن آن محاسبه می‌شود و دانستن وزن یک متر پروفیل آلومینیوم به شما اجازه می‌دهد هزینه نهایی پروفیل آلومینیومی را ساده‌تر پیش‌بینی کنید. 
  • وزن پروفیل یکی از متغیرهای کلیدی در محاسبات فنی و سازه‌ای است. 
  • در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و عمرانی لازم است استانداردهای خاصی را رعایت کنید که وزن پروفیل هم یکی از این استانداردهاست. 
  • پیش‌بینی هزینه‌های حمل‌ونقل یکی دیگر از کاربردهای مهم محاسبه وزن پروفیل‌های آلومینیومی است. 

چه مسائلی روی وزن پروفیل آلومینیوم تأثیر دارند؟

  • چگالی پروفیل که متأثر از جنس آلیاژ آلومینیومی است
  • اندازه سطح مقطع پروفیل (که متأثر از شکل پروفیل، حفره‌های موجود و ابعاد آن است)
  • عملیات سطح آلومینیوم (که ابعاد پروفیل و مشخصات فنی آن را تغییر می‌دهند)

محاسبه وزن هر متر قوطی آلومینیومی

با چه روش‌های می‌توانیم از وزن پروفیل آلومینیومی مطلع شویم؟

  • کاتالوگ تولید کننده پروفیل آلومینیومی: ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای اطلاع از وزن پروفیل آلومینیومی مراجعه به کاتالوگ فروشندگان و تولید کنندگان است. به عنوان مثال، در صفحه فروش پروفیل نبشی آلومینیومی آلومیناژ، وزن پروفیل نبشی آلومینیوم به ازای هر مترمربع در مشخصات پروفیل درج شده است. با توجه به عوامل ریز و درشتی که وزن یک پروفیل را تحت تأثیر قرار می‌دهند، این روش ساده‌ترین و دقیق‌ترین روش محسوب می‌شود.
  • ابزارهای آنلاین: دومین روش ساده و سریع برای محاسبه وزن پروفیل‌های آلومینیومی استفاده از ابزارهای آنلاین و اپلیکیشن‌هایی است که به شما اجازه می‌دهند ابعاد و مشخصات پروفیل مد نظرتان را وارد کنید و وزن محاسبه شده را مشاهده کنید. استفاده از این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده است. با این حال، در این روش‌ها به گزینه‌های موجود در اپلیکیشن محدود هستید و عواملی مانند عملیات سطح پروفیل در نظر گرفته نمی‌شود.
  • جدول‌های وزن پروفیل آلومینیومی: جدول‌های استاندارد متعددی برای مشخصات فنی پروفیل‌های فلزی از جمله آلومینیوم وجود دارند که با مراجعه به آنها به راحتی می‌توانید وزن پروفیل مد نظرتان را مشاهده کنید. با این حال، با توجه به تنوع مصالح، پروفیل‌ها و آلیاژها، دسترسی به جدولی که مشخصات مد نظر شما را ارائه کند می‌تواند اندکی دشوار باشد.
  • محاسبه با کمک فرمول: آخرین و وقت‌گیرترین راه برای اطلاع از وزن پروفیل‌های آلومینیومی این است که خودتان با کمک فرمول، وزن پروفیل آلومینیوم را محاسبه کنید. در این روش باید سطح مقطع پروفیل را با کمک روش‌های هندسی محاسبه کرده و در چگالی آلومینیوم ضرب کنید تا وزن پروفیل به دست آید. 

محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم با ابزارهای آنلاین

سایت‌های متعددی برای محاسبه وزن پروفیل‌های فلزی مانند آلومینیوم وجود دارند که شما می‌توانید از آنها برای محاسبه سریع استفاده کنید. ما با بررسی سایت‌های مختلف، وب‌اپ Weight Calculator از سایت OnlineMetals را به عنوان کامل‌ترین گزینه برای این آموزش در نظر گرفته‌ایم.

این وب‌اپ، فهرست کاملی از آلیاژهای آلومینیومی را ارائه می‌کند. همچنین امکان محاسبه وزن انواع پروفیل‌ها از جمله لوله، قوطی مستطیلی و قوطی مربعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. ویژگی جالب توجه این محاسبه‌گر آنلاین نمایش تصویر هر یک از مقاطع انتخاب شده است. بنابراین حتی اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارید، با دیدن تصویر پروفیل می‌توانید مطمئن شوید که مقطع درستی را انتخاب کرده‌اید.

محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم با ابزارهای آنلاین

نحوه استفاده از Weight Calculator 

استفاده از این ابزار بسیار ساده است. فرض کنید می‌خواهیم وزن پروفیل قوطی آلومینیوم با ابعاد ۲۰ در ۴۰ در ۱.۶ میلی‌متر ساخته شده از آلیاژ ۶۰۶۳ را با کمک این وب‌اپ محاسبه کنیم:

  • ابتدا از قسمت Select Material متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید: Aluminium 
  • سپس از قسمت Select Shape مقطع پروفیل مد نظرتان را انتخاب کنید: Rectangle Tube
  • در قدم بعدی از قسمت Select Alloy آلیاژ دلخواه‌تان را وارد کنید: 6063
  • در نهایت، در قسمت Numbar of pieces، تعداد پروفیل‌ها را وارد کنید.

محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم با ابزارهای آنلاین

پس از تکمیل فیلدها در مرحله اول، فرم به شکل تصویر بالا خواهد بود. کافیست در قسمت Choose unit of measure واحد مورد نظرمان (میلی‌متر) را انتخاب کرده و ابعاد پروفیل را در فیلدهای مربوطه وارد کنیم و بر روی دکمه Calculate weight کلیک کنیم.

محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیومی

با اسکرول به سمت پایین صفحه، می‌توانید نتایج محاسبه را مشاهده کنید. عدد اول (Piece Weight) نشانگر وزن شاخه پروفیل آلومینیوم انتخاب شده و عدد دوم (Total Weight) نشانگر وزن کل پروفیل‌هاست. در این محاسبه ما چون تنها یک قطعه یک متری را محاسبه کرده‌ایم، این دو عدد برابر هستند.

وزن شاخه پروفیل آلومینیوم

تنها نکته منفی این سایت، ارائه نتایج محاسبه با واحد پوند (Ibs) است. برای حل این مشکل می‌توانید از قسمت تبدیل واحد ماشین حساب گوشی خود استفاده کرده یا با سرچ عبارت (Ibs to kg) در گوگل، نتیجه به دست آمده را به کیلوگرم تبدیل کنید.

محاسبه وزن پروفیل آلومینیومی، تبدیل واحد

وزن به دست آمده ۰.۴۹ کیلوگرم به ازای هر متر است. وزن هر متر از این محصول در وب‌سایت ما ۰.۵ کیلوگرم به ازای هر متر ثبت شده است که نشان می‌دهد این روش برای محاسبه وزن پروفیل‌های آلومینیومی دقت مناسبی دارد.

وزن پروفیل قوطی آلومینیومی

محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم با کمک فرمول

محاسبه وزن پروفیل آلومینیومی با کمک فرمول منطق ساده‌ای دارد. برای به دست آوردن وزن، حجم پروفیل در چگالی آن ضرب می‌شود:

وزن پروفیل آلومینیومی = حجم پروفیل * چگالی پروفیل

اگر هدف ما محاسبه وزن یک متر از پروفیل آلومینیومی باشد، فرمول ما به شکل زیر ساده خواهد شد:

وزن یک متر پروفیل آلومینیومی = اندازه سطح مقطع پروفیل * چگالی پروفیل

در مقابل، اگر بخواهیم وزن هر شاخه پروفیل ۶ متری را حساب کنیم، از فرمول زیر استفاده می‌کنیم:

وزن شاخه ۶ متری پروفیل آلومینیومی = اندازه سطح مقطع پروفیل * ۶ * چگالی پروفیل

چگالی پروفیل آلومینیومی

چگالی پروفیل‌های آلومینیومی در محاسبات سریع معادل ۲.۷ گرم بر سانتی‌متر مربع در نظر گرفته می‌شود. اما در صورت نیاز به محاسبات دقیق‌تر، باید بدانیم که آلیاژ‌های مختلف آلومینیوم چگالی‌های متفاوتی دارند. ما در مقاله‌ای با عنوان محاسبه اصولی وزن پروفیل آلومینیومی، جدولی از چگالی دقیق آلیاژهای مختلف آلومینیوم ارائه کرده‌ایم که می‌تواند راهنمای شما در این زمینه باشد. در این مقاله همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص محاسبه وزن پروفیل‌ها با در نظر گرفتن عملیات سطح آلومینیوم ارائه شده است. در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محاسبات اصولی وزن پروفیل‌های آلومینیومی، شما را به مطالعه این مقاله ارزشمند دعوت می‌کنیم.

پیدا کردن وزن پروفیل آلومینیومی با کمک جدول

یک روش رایج دیگر برای حساب کردن وزن پروفیل آلومینیومی استفاده از جدول‌های استاندارد است. این جدول‌ها در منابع مختلفی ارائه می‌شوند. وب سایت Engineering Toolbox یکی از سایت‌هایی است که شما می‌توانید با جستجوی نام پروفیل و آلیاژ مد نظرتان، به برخی جدول‌های کاربردی که وزن پروفیل‌ها را نمایش می‌دهد دست پیدا کنید. به عنوان مثال، در این صفحه می‌توانید مشخصات ناودانی آلومینیومی را مشاهده کنید.

وزن هر متر پروفیل نبشی آلومینیومی

محاسبه وزن انواع پروفیل‌های آلومینیومی توسط مهندسین آلومیناژ

در این مقاله روش‌های مختلفی مانند محاسبات فرمولی، استفاده از جدول‌های استاندارد و ابزارهای آنلاین برای محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم پیشنهاد شدند. این روش‌ها محدود به پروفیل‌های ساده هستند و وقتی پروفیل‌های اختصاصی و پیچیده مانند وزن پروفیل آلومینیوم پارتیشن یا پنجره آلومینیومی ترمال بریک و موارد مشابه مد نظر شما باشد، نمی‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید. 

بهترین و ساده‌ترین راه مراجعه به تولید کنندگان است. مهندسان و کارشناسان که سالها تجربه کار در این حوزه را دارند، به راحتی می‌توانند وزن هر شاخه از پروفیل مورد نظرتان را برآورد کنند و قیمت پروفیل را از روی وزن آن محاسبه کنند. برای دریافت مشاوره و محاسبات وزن و قیمت پروفیل‌های آلومینیومی کافیست با شماره‌های ۰۹۱۲۸۰۵۸۵۹۶ و ۰۲۱۵۵۷۴۷۱۵۲ تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط